Wat is jouw verhaal?

Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Branding van een merk, producten of diensten is een uitdaging. Allereerst voor de producent die het ontwikkelt en maakt. Wat is en doet het, welk voordeel biedt het de koper cq. gebruiker?

De grote uitdaging voor een verkoper ligt in de presentatie van producten en diensten. Het begint natuurlijk met een duidelijke foto van het product, die een een emotioneel positieve klantervaring moet geven. Maar minstens zo belangrijk is een compleet mogelijke productinformatie. Als de informatie niet klopt of onduidelijk is, dan is de kans vrij groot dat een klant niet overgaat tot een koop.

Wat is jouw verhaal? 1
Wie dit nog begrijpt?

Het onderzoeken, bekijken en kopen van een kostbaar product kost veel tijd. Bij onduidelijke of te weinig productinformatie raak je de klant al vroeg kwijt.

Content is king!

Klanten kiezen en kopen producten steeds vaker via webwinkels op zicht. Voor de verkoper is van belang te weten dat:

  • de producten en diensten worden beschreven met voldoende tekst aan details en specificaties.
  • er meer informatie nodig is als het om kostbare producten en diensten gaat.
  • het vertrouwen van de klant daardoor stijgt zeker als er ook getuigenissen staan vermeld van eerdere klanten.
  • Zoekmachines spelen een belangrijke rol in het beoordelen en waarderen van goede product informatie.

Concluderend: Goede productinformatie is voor alle marketingkanalen van groot belang. Het is goed om kritisch te kijken naar de beschikbare productinformatie en deze na mogelijke aanpassing op de juiste manier te presenteren. Het is vaak sneller en goedkoper om een externe partij met meer ervaring hier aan te laten werken. Een duidelijke en betrouwbare informatie kan al snel zorgen voor 30% meer omzet en een lagere belasting van de service afdeling door minder verwarring en onduidelijkheid bij klanten.

Spreek de taal van jouw doelgroep

Meer om te ondekken

Wat is jouw verhaal?

Branding van een merk, producten of diensten is een uitdaging. Allereerst voor de producent die het ontwikkelt en maakt. Wat is en

Geef een reactie

Sluit Menu